Werken aan uw innovatievermogen

Innovation Healtch Check

Wilt u uw organisatie versterken? Zit u boordevol plannen voor uw toekomst, maar weet u niet waar u moet beginnen? Dan is het nu het moment om samen met ons aan uw innovatievermogen te werken

Werken aan uw innovatievermogen

Innovatieve ondernemingen zijn winstgevender dan bedrijven die niet innoveren wijst onderzoek uit. Het is van belang te blijven ontwikkelen als bedrijf en in te spelen op de veranderende behoefte van de klant. Daarbij gaat het niet alleen om het bedenken van nieuwe diensten, producten en markten maar ook het inrichten van de organisatie met mensen en middelen. Bedrijven die niet innoveren zullen hun concurrentiepositie en uiteindelijk hun bestaansrecht verliezen.

Dankzij een project dat door de EU wordt gesponsord bieden wij ondersteuning bij het versterken van het innovatief vermogen van bedrijven.

 

Innovation Health Check

Dit doen we met behulp van de Innovation Health Check (IHC). Met deze scan krijgt u een beeld van de ontwikkelpunten van uw bedrijf en u krijgt een benchmark ten opzichte van andere Europese bedrijven. De KVK adviseur maakt met u een Innovatie Actie Plan en begeleidt u bij de uitvoering daarvan. Interesse?  Neem dan contact op met één van onze adviseurs uit uw regio. Wij helpen u graag!

 

Voor wie: bedrijven vanaf 5 medewerkers met innovatie- en groeiambitie

Wat kost het: dankzij Enterprise Europe Network, een project dat door de EU wordt gesponsord, bieden wij u kosteloos ondersteuning bij het versterken van het innovatief vermogen van uw bedrijf

Duur: de uitvoering van de Innovation Health Check en de begeleiding duren een half jaar.

Interesse: neem contact op met een KVK adviseur uit uw regio

 

 

Twan Kerstjens, Essing Performance Center, Venray:  “Het kriebelde ons om eens onze strategie te spiegelen. Daarom hebben wij de Health Check door de KVK uit laten voeren. De uitkomsten werden met een spinnenwebdiagram helder weergegeven. Onze aandachtspunten werden eenvoudig visueel zichtbaar gemaakt. Dit heeft er onder andere toe geleid dat wij nog beter inzicht kregen hoe wij een optimale aansluiting kunnen krijgen met onze doelgroep. Inmiddels hebben wij een externe deskundige ingeschakeld om het proces te verbeteren. Kortom, mede dankzij het IHC-traject van de KvK is onze strategie en marktfocus voor de komende jaren weer scherp neergezet".

Jasper Bouwmeester, Fiberneering B.V., Zwolle: ‘De aandacht bij innovatiemanagement voor marktsegmentering en het maken van een scherpe propositie per marktsegment heeft ons erg geholpen om meer focus in onze activiteiten te brengen’