Duurzaam mode merk vindt wetsuit-producent dankzij het EEN-netwerk

Tussen de standaard zwarte wetsuits van andere merken, springen de kleurrijke exemplaren van WALLIEN er direct uit.

“Even functioneel, maar een stuk modieuzer”, stelt oprichter Olivier Wallien.

Een fabrikant vinden die de wetsuits kon maken, bleek lastig.

“Watermode moet bovenal betrouwbaar zijn”, vindt Olivier Wallien. “Een wetsuit moet bijvoorbeeld warmte vasthouden en flexibel zijn. Wij richten ons op kleding voor alle soorten actieve watersport. Functionaliteit staat voorop. Maar mijn zus en ik dachten: ‘Waarom zou je die kleding niet meteen wat mooier maken?’ Twee jaar geleden begonnen we met de ontwikkeling van deze kleding en in mei 2019 openden we onze zaak: WALLIEN.”

Er zijn wereldwijd niet veel fabrikanten die dit materiaal verwerken. En zeker niet die ze ook nog eens bedrukken met bijzondere ontwerpen. De meeste zijn te vinden in Azië, maar dat zou voor flink wat transport zorgen – en dus uitstoot. “Met Janine Kaya, adviseur van EEN, maakten wij een profiel voor de database van EEN met daarin onze wensen en eisen.” Dit leverde tien reacties op, waar twee interessante Europese bedrijven bij zaten voor broer en zus Wallien.

Bekijk het korte fimpje over WALLIEN en wat EEN voor ze heeft betekend.

maandag, 15 juli, 2019